حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بودجه سالانه ما شفافیت لازم را ندارد/ کاهش 30 درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش

عضو کمیسیون بودجه گفت: مجلس تلاش می‌کند شفافیت در بودجه شامل همه بخش‌ها باشد و درآمد‌های دولت در لایحه گنجانده شود.

اتونشر/// بودجه سالانه ما شفافیت لازم را ندارد/ کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورشحمیدرضا حاجی‌بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مجلس تلاش می‌کند شفافیت در همه بخش های لایحه بودجه 97 لحاظ شده و درآمدهای دولت در لایحه بودجه گنجانده شود، گفت: یکی از مولفه‌های اساسی در پیدایش فساد، نبود شفافیت در بودجه بخش‌های مختلف و میزان منابع و مصارف است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بودجه سالانه ما شفافیت لازم را ندارد، ادامه داد: در این باره می‌توان به میزان اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد که در بودجه نیامده و مصارف آن هم مشخص نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه ما بودجه سال 97 را عملیاتی نمی‌دانیم، ادامه داد: گویا دولت عملیاتی کردن بودجه را صرفا در خصوصی‌سازی مدارس، فرار از بار مسئولیت وزارت آموزش و پرورش و احاله آن به استان‌ها می‌داند.

حاجی‌بابایی افزود: از یک سو گفته می‌شود مدارس خصوصی‌سازی شود چراکه قیمت مدرسه بالاست و آن را باید به بخش خصوصی بدهیم تا دولت خرجش کم شود، اما از سوی دیگر 12.5 درصد پول نفت که می‌خواهد به صندوق توسعه واریز شود تا برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی تعلق گیرد به دولت داده می‌شود که در نهایت خرج هزینه‌های جاری کند.

وی درباره وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: بودجه این وزارتخانه امسال رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته نداشته و در بخش عمرانی هم حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار